Wednesday, July 08, 2009

surat untuk c dia

assalamualaikum..
dear blog,
byk aku nak cita ngn ko ari ni..
byk sgt sampai aku rasa aku pun xlarat mo taip..
aku stat ngan cita aku pg td la ya..
aku bangun pagi2 cam besa lah..
kul 6.30..
bangun2 n terus rasa hairan..
camna aku bleh tetukar kedudukan kepala ni..
semalam aku tdo kepala aku kt kepala katil..
normal la kan..tp pg ni aku bangun kepala aku kt kaki katil..
bila aku tukar posisi tdo ni ek..
ish ish..aku xsedar la plak..
nasib baik aku stil kt katil..
takut la plak besok2 aku bangun aku da ada kt bwh pokok pisang..
siap peluk teddy mon plak tu..
ha? apa tu teddy mon?
mon tu monyet la..hahahah..

dear blog,
pg tadi aku x g sarapan,
pas solat n siap2 suma,
aku terus pg tunggu bas kt depan kolej ni..
punya la ramai..
so mcm besa la..
time bas dtg tu..kami jd cam budak2 la..
berebut2..
hehe..nasib baik aku hebat..dpt la tmpt duduk biarpun agak k belakang..huhui..
o ya..lupa aku nak gtau..
kelas aku yg jam 8 td kelas kimia asas..
agak lambat kitorang bersembilan masuk kelas..
lecturer lambat smpai..
masuk kelas jak da stat kuliah..
nampak nya rabu tuk kelas kimia fizikal..
kimia organik n inorganik lg xtau hari apa..
isnin ka jumaat..
entah lah..
apa2 lah..aiman xkisah..

kelas ni 1 jam jak..
kul 9 tu aku gerak k ISM(institut sains matematik)
dlm pejalanan tu jumpa Im,izati n jibah..
budak pure math..
sembang2 la kt tgh2 laluan tu..
tanya2 khbr,dok kolej mana,ambik subjek apa..
huh..besalah tu kan..soalan fofular d awal2 sem..

kul 9.30 aku naik k ISM..sungguh tinggi bukit k ISM ni..adei..
xlama kurus aku balik..huhuiii...
kunun2 nak dftar tutorial..
tp xda plak tuk subjek tahap 2..
suma tahap 1 punya..
so aku duduk la tecongok d ISM tu sorang2..
then member B.Sc.Ed aku dtg..
wani,yayan n liza..
dok psiko2 aku ambik subjek tu subjek ni..
supaya sama dgn depa..
aku pun temakan psiko jugak pada awal nya..
yalah..
da bentuk psiko dorang tu agak sadis..
"lina,jum la join kitorang..xkan ko nak amik smpai 4 subjek math sem ni..dsyat tu.."
pastu yg ni plak..
"ambik la komputer kimia sekali ngn ktorang..nanti ko ambik sorang2 x syok"
dan ini..
"komputer kimia tu x selalu d tawar. ambik lah sem ni"
n aku diam n senyum jak..dlm hati aku ni da menari rap da..
aku bukan xnak amik subjek ni..tp lab dia clash ngn statistik pendidikan..
statistik pendidikan pun xtawar setiap sem...
sem ni last prof hadi ajar..so aku kena la rebut peluang ni..
komputer kimia plak masih d tawarkan lg sem1 10/11 nanti..
InsyaAllah..
selain tu..aku xnak amik subjek ni coz dia amat susah..
assgnment dia hanya budak engine jak yg bleh buat..
menurut senior,sem2 lepas senior2 upah budak engine jak buat..
memang la memang bila2 ambik pun tetap susah..
tp aku da ambik byk sgt subjek susah sem ni..
aku xnak korbankan statistik pendidikan aku tu..
coz aku rasa bleh score ngn agak baik course ni..InsyaAllah..
n tu jak la penyelamat pointer..
yg lain2 sedang2 aja la..cam lagu dangdut plak kn blog..hehe..

pastu iza gedix pun dtg..
dia kata dia xnak amik kaedah komp coz dr rio yg ajar..
huh..itu dia..
dr rio yg ajar la plak..
aku pun terus nekad nak drop..
adei..kalo aku drop tinggal 15jam kredit la ni..
nak tambah apa lg..
payahnyaaaaaaaaaaaaaaa............
susahnyaaaaaaaaaaaaaaa.........
xbestnyaaaaaaaaaaaaa..
rasanya sem ni paling teruk aku susun jadual..
byk sgt dugaan..
tp rasanya aku mmg xbleh ambik sekali kaedah komputer ngan linear algebra II..
2 2 pun subjek killer..
kaedah komputer tu nama jak komputer..
tp x deal ngan komputer sgt pun..
betimbun2 pengiraan yg kena d buat..
suma term2 baru plak tu..
xbesa dgr sebelum ni..
xberani eh..
linear algebra plak lebih pada proving the theorem..
the thing that i don't like the most..
napa la mathematician ni susah2 p prove theorem tu..
biarlah theorem tu stand mcm tu jak..
terima la seadanya..
yg korang p prove2 lg tu napa..
kan da menyusahkan aku..woohaaa!
da la linear algebra I aku cukup2 mkn jak..
huwaa..menyesal x ambik ngn wong kok bin..
cnfirm aku dpat A+++..huhuii!!

ko tau ka blog..
tadi time bincang2 ngan mila(ala..pm mila tu)..
aku tgk dia amik sains,teknologi n masyarakat tuk luar jabatan..
encik zufri plak tu yg ajar..
dgr2 encik zufri ni best n paper ni sng score..
memandang aku free time jadual kelas dia tu..
aku pun tmbah STM ni dlm sbjek aku..
so dpt 18 balik..yahuuuii..
nampaknya hampir suma subjek aku sama ngan mila..
ni barulah nama nya follower..
follower mila yg setia..hahaha..
boring la mila tgk muka aku d kelas ni..
da la asik mengantuk jak..
suspek betul ngn mila tu..xngantuk lgsung time kelas linear algebra td..
ish ish...tecabar diriku..

blog,
aku rasa aku da puas ati ngn subjek yg aku amik skrg ni..
xmo drop da..
n xmo tmbah pa2 da..
cukupla 18jam kredit..

pengantar kombinatorik---3 jam kredit
linear algebra 2----3 jam kredit
statistik pendidikan----3 jam kredit
kimia asas 3----4 jam kredit
sains,teknologi dan masyarakat------3 jam kredit
perancangan kurikulum-----2 jam kredit


mudah2an urusan ku menuntut ilmu ni mendapat redha dari Nya..
dan sentiasa d permudahkan oleh Nya..
aminn..

ok la blog..
smpai cni dulu la cita ku ari ni..
besok2 aku cita lg ar..
tattattatata..

0 ulasan:

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP