Thursday, July 02, 2009

still confuse....

isnin ni da stat kuliah..
tp aku still confuse..
nak amik prinsip tekno ka atau teaching plan in mathematic..
2 2 pun subjek education..
n 2 2 nya pun aku rasa nak amek..
tp xbleh..aku kena pilih 1 antara 2..
coz jadual nya sama

prinsip tekno
isnin rabu kul 9.30-11.00
3 jam kredit

teaching plan
isnin kul 10-12
2 jam kredit

bila aku pertimbangkan setakat pukul 12 tgh hari td..
pas d tambah d tolak d darab n d bahagi..
prinsip tekno akan memberikan keuntungan kepada ku..
memandangkan jam kreditnya yg sebanyak 3 itu..
selain itu,rakan2 batch aku yg lain(sains pendidikan) majoriti da ambik or akan ambik sem ni..
so aku kena kejar mereka..

tetapi peguam bela teaching plan menyifatkan keputusan aku tidak selamat tuk kebaikan d masa hadapan kerana kemungkinan besar proses graduation akan terbantut jika tidak mengambil subjek tersebut yakni teaching plan pada semester ini memandangkan subjek tersebut hanya ditawarkan sekali pada setiap sesi.
mengikut statistik penawaran subjek, subjek teaching plan sentiasa betukar-tukar masa n waktu kuliah setiap kali d tawarkan,jadi kebarangkalian subjek ini untuk bertindih dgn subjek major education aku yang lain(yg aku belum amek) adalah tinggi..

berikut adalah senarai subjek major education yg aku belum khatamkan

1. sejarah,falsafah & perkembangan dalam pendidikan matematik
(xdpt ambek coz xd tawar sem ni..sem2 lepas plak kelas nya bertindih ngn kimia asas..)
2. teknologi dlm pendidikan matematik
(d tawarkan sem ni tp betindih ngn kimia asas 3 yg wajib aku habiskan sem ni..aduii)
3. kaedah pengajaran matematik
(memang blum plan mo ambik coz mo ambik time mo dekat2 LM so xlupa sgt apa yg di ajar..huhu)
4.penyelesaian dlm pendidikan matematik.
(subjek paling sadis n insyaAllah aku ambik sem ni..suma kwn2 da amek sem lepas..harap2 ada budak junior dftar so kelas ni xtutup..kalo tutup maka aku lingkup..naya..)

huwaaa..bila pk ada byk lg subjek major education aku x abiskan..aku bedebar2 yg teramat..jantungku seakan dipalu..pembuluh darahku begetar2 menghantar darah k setiap anggota badan..ceh..budak math becita pasal bio..adakah..rosak fakta..hehe..

mmg ada byk masa lg..tp subjek2 ni jarang d tawarkan..tu yg risau amat tu..
Ya Allah..permudahkan la urusanku dlm menuntut ilmu Mu..
amin..

bila pk2 balik..
rasanya baik ambik teaching plan..
tetapi masalah yg timbul d cni ialah..
aku xdftar tuk subjek ni pun ari tu..
aku daftar prinsip tekno..
adui..kena drop la ni..
harap2 klas teaching plan xpenuh..
amin..
takut oo xdapat grad ngn member2 lain..
ada 3 sem lg ni..cepat betul masa berlalu..
tu belum cita sal subjek geologi yg aku belum ambek..
computer education lagi..
rasa sentap bngt coz kwn2 yg lain da amek..
sem2 lepas aku byk fokus tuk abis kan subjek matematik aku..
adudui..tulun tulun..

0 ulasan:

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP