Saturday, April 25, 2009

~memory defragmentation in process~

hari ni baru dpt post new en3..
pas 3 hari betungkus lumus study n mnjwab soaln exam..
agak sadis sem ni..
tp aku sgt2 besyukur sebab still dpt jwb..
bebaloi gak la study xhenti2..
smpai 2 3 kali demam dlm minggu ulangkaji tu..
but still xbleh jamin lagi aku dpt baek ka tidak..
tp kalo mo lepas tu rasa nya xda mslh..
hehe..

aku stat exam ngn duduk 2 jam tanpa mengangkat kepala..
even nak gerak betulkan posisi duduk pun x bleh..
paper apa kah yg sadis itu?
apa lg kalo bukan operational research..
alhamdulillah..
semua bleh jawab..
4 soalan dlm masa 2 jam..
dgn setiap soalan jalan keja dia paling ckit 2 muka..
kena tekan2 kakulator lg..kalo slh atas..
cnfirm semua slh..
aku xsempat mo semak paper ni..
besalah matematik..
mmg xkan ada masa mo semak..
dapat siap semua on time pun da syukur sgt2..
besa purata soalan dpt siap tuk soalan math..
3 camtu la..
mcm aku ckp td..susah mo jamin paper ni..
harap2 dpt B n k ats..
xmo la C..sedih!!

pas abes paper ni..
aku kena masuk tuk paper psikologi plak..
aku rasa mcm nak temuntah jak..
kunun mo study tuk psiko tu..
xdpt nak fokus la..
kepala bedenyut2 pas paper OR td..
tp nasib baek aku sempat gak tgk2 bandura punya teori 2..
4 steps dia mmg kuar sebijik2..
dpt jugak la aku muntahkan sebijik2..hehe
paper ni objektif..
tp soalan punya la pening..
mcm semua jwpn adalah jwpn pd solan di atas..
napa la dia xbg pilihan jwpn,
semua d atas adalah betul..
kan senang..
haha..
dpt A?
rasa nya susah utk berangan k arah itu..
lecturer aku tu agak kedekut bg A pd student(external attribution ka ni? lantak la..haha)
xpalah..janji aku da cuba sehabis baek spnjang sem..
n enjoy gak la kelas dia even byk keja..hoho..

then..esok nya..bermaksud semalam la tu..
aku berperang plak ngn paper calculus..
4 jam kredit..
soalan nya..
sungguh layak la dgn 4 jam kredit itu..
maut o..
membunuh siot..
aku jwb gak semua..
tetapi..
time prof aku ckp time's up..
aku baru perasan aku ada slh masuk nilai..
cizzz..hilang 6mrkh dgn selamba nya..
yg lain belum tentu betul..
kebarangkalian formula slh,kecuaian pengiraan, slh integrate, slh beza, n slh masuk nilai adalah tinggi..so..selamat tinggal la lina..huhu..
tp aku bersyukur sgt2 sebab 1st time dlm sejarah..
solan calculus aku dpt jwb semua..
skg ni..tawakal jak la tuk hasil yg lebih baek..

ok..paper tadi pulak..
KDO..kepimpinan diri dan organisassi..
paper ni aku baru buat nota dia semalam..
dgn keadaan otak still penat pas 3 paper..
aku baca2 n xdpt masuk..
kul 12 lebih aku da syahid..
patut ka? patut ka aku bekelakuan spt itu wpun setelah ku tahu aku belum cukup study??
xpatut..xpatut..
hish..c lina ni kan..
then pg td aku bngun awal..
itu pun selepas d kejutkan ngn kehadiran monyet d atas meja ku..
apa beliau buat d ctu??
aku yg takut ni pun menutup muka ngn selimut..
ala2 ayat2 cinta gtu..
monyet itu telah mencurik biskut n roti ku..
benci nya..
sda la menceroboh bilik anak dara..
nda malu betul..
aku pun study la ngn keadaan bengang..
da last minute..
so spot2 jak la soalan yg mungkir kuar..
Alhamdulillah..
sekali lg..
syukur pada Nya..
apa yg ku spot..
itu yg kuar..
aku goreng n muntahkan la isi2 yg patut..
2 jam tuk 3 soalan bersama anak2 nya yg ramai..
ada la 5 minit msa ku rehat..
maksud nya..
aku dpt jwb dlm masa 1jam 55min..
heheehe...

skrg plak aku dlm proses defrag otak..
tgh slow bangat coz terlalu byk maklumat..
kalo la blh simpan d recycle bin.,
nanti2 aku restore la..
hehe
aku kena bersedia plak tuk paper probability n statistics 2hb ni..
paper killer jugak..
belum sentuh lg..
nasib baek ada seminggu gap..
insyaAllah bleh cover..
kena tenangkan otak dulu tuk terima maklumat baru..
sungguh tersusun jadual ku sem ni..
stat ngn nombor2..
pastu teori2 n bahasa..
pastu nombor2 balik..
n td teori2 n bahasa lg..
n d akhiri ngn nombor2 minggu dpn..
becampur aduk weiii..
gilak jak nda...
hehe...

p/s: en3 ni hanya sebagai nota peringatan tuk aku..jd pas tgk result sem dpn..bleh ingat balik situasi aku hari ni..harap2 semua membahagiakan..byk kan bedoa lina..tawakal..
ni la best nya blog..kira macam diari jugak..tp diari yg bleh d baca oleh org lain..hahaha

0 ulasan:

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP