Friday, April 02, 2010

dulu lain..skrg lain..

assalamualaikum..

aku tgh menaip en3 d kala mood menstudykan diri sukar utk diperolehi..
aku jenis yg xbley d ganggu time study..bila da terganggu sedikit..
maka aku pun malas da nak smbung..
apa yg mengganggu ku mlm ne?
haha..aku turun g dgr ceramah motivasi dr ust hasrizal..
suka dgr ceramah dia..
tp mslh nya..da dgr ceramah pun x insap2 lg ne..
aiyak..

apa sbenarnya yg ingin d ceritakan sal dulu lain skrg lain?
huhu..
dulu..
aku ne seorang yg pasif..
boleh d katakan ulat buku..
mmg best student d sekolah..
org kenal sbb asik muka ni jak naik tuk amek hadiah tiap hujung tahun..
org xkenal aku sbb keaktifan aku d mana2 persatuan..
aku dahulukan buku berbanding persatuan..

tp itu dulu..
sejak masuk um ni..
kolej 8 terutama nya..
aku da jd laen..wakakaka..
tiba2 aku masuk kelab drama..
apa ke hal nya..
xtahu belakon xtahu apa..tiba2 join kelab drama..
mcm xlogik..
tp kelab drama yg byk memupuk keyakinan aku..
dan sedikit demi sedikit keyakinan itu aku bawa ke persatuan mahasiswa sabah..
dan aku bergiat aktif d ctu..
mcm2 pngalaman yg aku lalui..
betul kata org.,
lain org lain cara dia develop experience..
dan sebagai future teacher..
keyakinan diri tu amat penting..
dan suma ni mengajar aku tuk lebih yakin..
time 1st yr..
tiap kali prsntation jak..
mesti cuak..ckp pun ckit2..
tp skrg..keyakinan tu da makin baek..
jd 1st presenter pon xkesah...

aku da betukar jd plajar pasif k pljar aktif..
syukur lah...buku masih benda yg d utamakan skrg..
walaupun malam ni agak terganggu sedikit..huhu

ok..chow cin cau..
oleh kerana buku adalah benda yg d utamakan..
maka aku ingin membaca novel skrg..haha...

0 ulasan:

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP