Thursday, May 07, 2009

selamat hari ibu..





hujung minggu ni hari ibu uda..
mesti kepulangan ku hadiah yg berharga tuk mak aku..
aku tau mak rindu..
aku lagi rindu..
bila tau jak aku mau balik..
dia terus kol..
xsabar2 da..
tp aku saja xmo bgtau bila..
suprise kunun..
hehe..
macam cuti sem lepas..
tiba2 jak aku ada d rumah..
bukan main hepi lg dia..
anak manja nya balik..
mak sabar ya..
sabtu ni aku balik
09052009..
sempena hari ibu..
hehe..




jasa mak pada anak2 nya
memang xbleh d balas dgn apa jua cara sekalipun
terlalu banyak
banyak sgt mak bekorban tuk aku ni..
anak nya yg nakal n degil
kata2 nasihat xpernah lekang dari mulut
satu jak harapan ku bila da grade nanti
aku mo posting d sandakan
bleh la aku duduk dekat ngan mak aku..
jaga sakit pening dia
jaga semua keperluannya
senang kan kehidupannya..
cukuplah 4 tahun aku merantau jauh dr dia.
kalau aku tau dia skit
aku hanya bleh nangis jak d cni
sambil bedoa moga dia cepat sembuh
mak seorang wanita yg tabah
penyayang
dia xpernah marah pun ngan anak2 nya..
d belakang dia marah la..
tp bila d depan dia xmarah da..
satu jak paling dia pantang
kalo kuar tp xblik lagi time kul6 tu..
kul6 kt sndakan da terlalu lewat ya..
dia xkesah anak dia nak p mana..
but b4 6pm u must reach home!




aku nak jadi macam mak aku..
anak yg baik,
kak ipar yg baik,
adik yg baik,
kawan yg baik,
makcik yg baik,
cnfirm la mak yg baik,
mak mentua yg baik,
jiran yg baik,
dan seorang isteri yang baik..
aku bukan saja2 puji dia sebab dia mak aku..
tp mmg dia macam tu..
terlalu baik..
penyabar..
xbyk ckp..
tp heran napa anaknya ni byk ckp..
hehe..
nasib baik aku ikut kecomelan mak aku..
huahahhaa




didikan mak aku pada kami yg paling penting..
alhamdulillah..
kami semua jadi anak2 yg baik..
teda yg jadi hantu..
melepak n begaul ngn budak2 xbetul..
aku salute ngn didikan mak n bapa aku..
kami bukan org senang..
dan kami d ajar utk tidak meminta2..
pakai apa yg ada..
makan apa yg tersedia..
ma kasih mak,bapa..
utk semua2 nya..

0 ulasan:

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP