Thursday, September 17, 2009

aku heran betol lah...!!

assalamualaikum..
en3 kali ni aku emosi..

biarlah korng nak kata apa..

tp aku mmg emosi ni..

kenapa?

huhu..td aku kuar jap..
tau apa yg ku tgk?
ada la sorng awek ni..
pakai tudung..
tp mcm xpakai tudung..

apakah maksud nya betudung mcm tu?

pendek smcam..
yg blkg tededah..yg depan lagi la..

tu yg aku heran..
skrg ni org betudung skadar fesyen ka?
bukan sebab nak tutup aurat..??

sekadar nak kongsi..
dalam kitab suci al-Quran ada menyebut..


 "Katakanlah kepada wanita yang beriman, 'Hendaklah
mereka menahan pandangannya, memelihara kemaluannya,
dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali
yang (biasa) tampak darinya. Dan hendaklah mereka
menutupkan kain kerudung ke dadanya, ..."
(Q.s. An-Nuur: 31).




ayat ni jelas dan terang menyebut..

bertudung itu perlu menutup bahagian dada..
bukan utk menunjuk2..

ada juga org ckp kt aku..

'ok la tu..betudung juga dia'

amboi..ingat perintah Allah tu tuk permainan ka..
kalo DIA suh tutup smpai bahagian dada tu.tutup la..

ini masih jugak mo main2 kan perintah Allah..
ko tu sapa ar??


yg ni mmg xbley blah..menyampas tul..
 
itu belum cita lg..

yg betudung tp nipis..
nmpak suma leher2 segala..
perhatian ya pada aweks d luar sana..
skrg ni ada jual inner tudung..

kalo rasa tudung tu tipis..pakai la inner..
teda hal ba tu..


time aku jd pengawas d sekolah dulu..
mmg pmpuan2 yg sosial mmg anti ngn aku la..
yala..

betudung tp pendek..
makin pendek makin la tu dia suka..
pastu xpakai skarf plak tu..aish..paling ku pantang ni..

mmg setiap masa ku ceramah..

tgk muka ku jak cnfirm lari la budak2 tu..


skrg ramai yg suka betudung camni..macam taaaaaaa....huhu..


sekali d U ni..

lagilah..mcm2 jenis n pesyen tudung aku tgk..
tidak salah mo brfesyen..
tp janganlah yg menyalahi syarak..

aku pun bukan nya betudung labuh..

tp tutup la mana2 yg perlu d tutup..

apa jugak mo d tunjuk kan..

x malu ka..aish..


0 ulasan:

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP