Monday, March 16, 2009

::kehilangan::

salam..
aku sedih sgt hari ni..masa tgh syok2 sembang
ngan adik aku kat blog fh..
tiba2 aku dpt msg dr cikgu kimia aku d sekolah dulu..
cikgu roshdi nama dia..
dia mmg selalu msg pun..
ingatkan dia mo bgtau sapa
peljar terbaik spm n stpm kat sekolah aku..
rupanya....
arghh..sedih sgt bila baca mesej tu..

"salam..Rustan baru saja meninggal dunia"
aku terima msj tu pada pukul 3.45pm..
dan aku..tnpa dpt d tahan2 terus mnangis..
aku sedih..arwah org nya sgt baik..
dia suka buli aku..tp suka jugak tlg aku..
kami start kenal masa lower 6..tahun 2005..
tp persahabatan kami macam da kenal betahun2..
rapat sgt..mgkin sebab aku ni jenis cepat rapat ngn org..
pa lg org yg peramah cam dia..
kalo aku xreti lukis tumbuh2an atau haiwan2
tuk subjek biologi..
aku mesti mintak tlg dia lukiskan..

dan dia dgn senang hati membantu aku..
ya aku terharu sgt tu..
kalo time raya..
dia la org pertama sampai d rumah..
biarpun dia duduk jauh..
sama2 la kami mennti ketibaan kwn2 yg lain..
aduh..
aku sedih betul bila ingat semua tu..
first time dgr dia kemalangan..
masa keja part time d sbuah hotel d kl ni..
aku da sedih sgt..
aku pg lawat dia kt HKL..tp time tu dia da start koma..
time tgk keadaan dia..aku menangis..
aku xputus2 bedoa supaya dia cpt sembuh..
xtahan aku tgk keadaan dia time tu..
kepala nya pecah..
tgkorak da xada..
dia tpksa pakai besi jak..
sedih sgt..
beberapa bulan pastu..
ayah dia msg..
dia akan d pindahkan k hospital sndakan..

tp aku xsmpt mo p lawat dia..
time cuti tu..aku balik sndakan..
terus jak p lawat dia..
keadaannya masih sama..
koma..
aku sempat sembang2 ngn dia..
begurau2..dan dia bg respon..
masa kami mo balik tu..
dia nangis..dia asik begerak2 jak..mcm x bg kami balik..
dan skrg..aku nangis lagi..
bila ingat balik suma tu..
1 tahun lebih dia koma..dan ari ni..
dia pergi meninggalkan kami..
sahabat..maafkan aku..
jika aku ada buat slh ngn kau..
maafkan aku sebab x sempat lawat kau time cuti sem baru2 ni..
maafkan semua salah aku..
maafkan aku sebab masih menangisi pemergiaan mu..
aku betul2 syg kan persahabatan kita..
terima kasih untuk semuanya..

ko akan sentiasa ku kenang..
al-fatihah buat allayarham Rustan bin Mustamin..
moga ko aman d sana..


p/s: persahabatan tidak terhad pada lelaki n lelaki atau pmpuan ngn pmpuan sahaja..persahabatan aku ngan dia..dan kawan2 lelaki aku yg lain n also my girlfriends..aku pupuk atas dasar ikhlas d hati..selagi kita tahu batas2 nya..nikmat persahabatan akan d rasa..insyaAllah..



0 ulasan:

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP