Sunday, June 28, 2009

terkilan..

emm..
bila baca blog farhan aka hanzsensei..
rasa terkilan plak bila pengurusan PM UM tuk sambut freshie
from sabah n sarawak agak mengecewakan..
aku amat beruntung n besyukur sebab ada abg d KL ni..
so xla terkial2 mencari orang menjemput..
tp bagi mereka yg teda keluarga d cni..
mesti dorang rasa lost..
terasing..
apa lagi kalo ini la kali pertama menjejakkan kaki d bumi asing ni..
kesian dorang..
patut nya PM2 alert ngan benda ni..
kan ini da menjadi tugas mereka..
untuk membantu mahasiswa baru..
ka sekadar mengejar nama n elaun..
huh..baik xpyh la kalo gtu..

aku paham perasaan terasing n kesorangan tu..
yala..tempat baru kan..
teda kawan..
keluarga apatah lagi..

ingat lagi masa aku mula2 masuk um dulu..
sesi 0708
aku memang rasa lost sgt..
1st time aku bejauhan ngn kuarga..
dr drjah 1 smpai form 6..
aku stay ngn kuarga jak..
perkhemahan?
huh..2 kali jak aku ikut spnjang persekolahan..
so..aku mmg rasa lain la mo adapt dgn new situation..
n yg paling malang..
dari fac sains aku sorang jak d kolej 8 tu..
pendidikan sains cnfirm la aku jak makhluk tu..
memang susah eh..
kawan2 satu sel suma dari fac lain..
adei..
teruknya aku rasa..
tp nasib baik la PM2 byk membantu..
terutama PM Mila n PM Yee..
arigato gozaimasu..
akhir nya aku bleh gak bwk diri..
biarpun mmg agak blur2 time tu..
asik2 d panggil k depan..
"sepa pelajar sains yg sorang tu??" PM2 melaung sda d depan tu..
adui..malas nya la..

bila aku dah lalui suma tu..
rasa sorang,terasing,blur..
aku jadi geram la plak bila baca n3 hanzsensei..
napa pengurusan PM nya gtu..
teruk juak..

kemarin..
bila tgk litty d lcct sambut freshies..
aku rasa senang plak..
macam terharu pun ada..
kurang2 ada yg menjemput budak2 tu...
cuma aku xdpt membantu..
teringin jugak join c litty ctu..
tp....
sian abg ku menunggu lama..

apa2 pun thanks la pada litty,pika,man n hanz coz sambut freshie2..
skurang2 nya perasaan mereka pada awal ketibaan d KL ni agak baik..
kurang sdikit rasa sedih coz tinggalkan kuarga jauh d borneo..

balik UM ni aku mo cari ex student sekolah lama ku..
dgr2 ada jugak dpt UM..
alhamdulillah..
akhirnya ada jugak ex student elopura masuk UM..
yahuii..
ada geng baru..hehe..

0 ulasan:

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP