Thursday, December 01, 2011

mencabar diri..:D

assalamualaikum..

waa..tajuk pun da mcm dasyat kan..
mmg dasyat beb..
selama ni aku xrasa aku pernah mencabar diri tuk argue wif sum1 opinion..
terutama bila depan public..
why? aku takut salah dan kemudian malu..
mcm tu jugak masa d dewan kuliah dulu..
kecuali bila aku dah d tahun akhir..
aku xtau mcm mana aku boleh survive d UM tu ngn cara aku ni..aduh..haha..:D


tp semalam..
aku xtau la napa aku tiba2 berani nk argue pendapat abg pelakon yg aku mmg salute habis..
aku xtau camana boleh suka dia..
mula2 just suka tgk muka dia kt filem pisau cukur.(besa la kan..dr mata turun k hati)
tp mcm biasa la..suka sebab rupa ni cpt hilang..
yg sbb aku salute dia..
dia bg aku..org yg pentingkan kualiti dan bukan populariti..
dalam aku mencari nama dia kt google dulu..
aku tejumpa lak blog dia..
kt ctu la aku tgk betapa berani nya abg ni stand wif his idea..
bukan ego xbetempat..tp dia mmg org yg becakap dgn ilmu..
bukan setakat tin kosong..
try la usha blog dia..
ni link dia..
http://gampangsolo.blogspot.com/?zx=c96205f2b6da7b14

mmg best kot..
selama ni aku tgk jer mcm mana dia selamba balas balik makin hamun org dgn ilmu dia..
org tu dok mencarut da..abg ni rilek jer..haha..mmg salute la bro..
kalau org lain mesti da melenting..xpun trus agree jer dgn org tu..
dia maybe agree wif sum point but in his own way..:)

jd aku yg konon2 berani ni cuba la tweet2 ngn dia..
ni tweet yg buat aku tertarik tu..


mula2 aku mcm ignore jer..ye la sbb biasa nya aku tweet..abg RM ni x retweet..
tapi entah la..mcm xpuas ati la pulak aku dgn apa yg dia tulis ni..
so..aku try wif this..


see..betapa konon2 berani nya aku..ye la..aku ingat dia pun akan ignore jer..mcm biasa..
xsangka la pulak dia......


damn!! mati aku..Abg RM retweet la pulak..aku da dupdapdupdap..bukan xda idea nk jwb..tp tu la..
masih dgn perangai takut salah n then malu..tp abg RM da elok2 tanya..xkan nk ignore n tido je kan..hahaha..
so aku belagak la jawab mcm ni..*padahal cuak gila kot*


hah! satu lg..berani nya aku argue ngn abg RM ni guna english..damn..gila mencabar diri sendiri..hampeh jek aku rasa sbb bangang BI..huhu..

ok la..aku tunjuk je la terus kami punya sharing n caring yer..


kami sebenarnya punya destinasi yg sama..cuma we just took different paths to get there..sy mau ikut jalan sy..dan dia pun tetap mo ikut jalan dia..tp kamu tgk mcm mana dia perlahan2 tarik aku k jalan dia..nice betoll..:D


nampak x ayat aku x abis tu? hah..ni yg aku menyampah ngn twitter..limited betul..sabo je la..da la aku tweet guna msj..ni yg gantung..byk kali aku ubah ayat spya jd pendek tp ttp sampai mksud tu..last2 gantung gak..hampeh..


ok..aku xda menatang ubersosial ni..sbb tu limited text aku boleh guna..haha..sentap kan ayat abg RM..rasa nya dia da dpt tgkap apa yg aku maksudkan d cni..
ayat cikgu sgt kan..hahaha..aku da setuju da ngn ayat abg ni d cni..:D

 

aku faham apa yg abg RM mksud kan..tidak semua org mau d ajar(d didik)..kalau nk dorg akan ask for it..tp kalau kta menunggu utk d minta baru kta nk menyampaikan..susah kot..mksud nya kta xboleh nk bg nasihat+teguran..hehe..:D oo..mgkin sbb malaysian mengamalkan "mind ur own business" kot..hehe..utk dunia abg RM mmg la..tp tidak dunia sy..see..kami dr different field..sbb tu ada different idea bout dis think..tp nice kan dpt kongsi idea mcm ni..bukan gaduh..aku xrasa ini gaduh dan masing2 nk pertahankan pndapat masing2..tidak..aku xrasa gtu..cuma idea aku terbatas sedikit bila d tweeter..mo tulis pnjg2 tu mmg xbleh la..lagi satu aku mmg xpandai dalam menulis..bad! sgt teruk..sbb tu la entri aku sebelum ni pendek2 belaka..wahaha..

ok sambung..sebenarnya abg RM busy nk ke Quickie kt 8tv semalam..tp boleh jgk dia retweet..


haha..aku xperasan tweet ni..sbb dok sembang ngn housemate yg sibuk nk g becuti..adoi la..
nasib baik la aku ter'scroll up' and prasaan tweet RM..hihi..:D


ha..tgk kan..dari 10 hours ago k 9 hours ago..aku kuar mkn buah sambil pilih tempat tuk trip..konon2 nk g langkawi bulan 1..konon la..tp aku xpasti akan ikut atau x..sebabbbb..hihi..ok2..so aku masuk bilik konon2 nk tdo ni..housemate boleh plak ikut n tanya tgh msj sapa..muka serius semacam..wahaha..aku ckp ar aku tgh ada disagreement dgn seseorg n aku sedang mengikut rentaknya sbb da ngantuk..hihi..:D
tapi dorg boleh sambung cita sal holiday tu sampai laaa aku x jadi menyambung niat tuk tidur n lebih kurg pas Quickie abg RM boleh sambung lg retweet aku..ni jwpn dia..

aku da start senyum time ni...betul la..betul2 stimulate minda betol..hehe..:D


 

haha..jwpn ikhlas dr aku..mesti korg kata..ala..budak ni..xda idea pun nk argue ngn RM..hehe..ada aku kesah? aku pun ingat abg RM akan boring ngn aku n wat bodoh sbb aku mcm bodoh jer..aku cuma harapkan abg RM faham dan dapat apa yg sebenarnya aku cuba sampaikan..mcm aku ckp td..aku xpandai nk olah2 ayat walaupun sbnarnya aku ada idea..sbb tu aku suka face to face kot..hehe..cikgu sangaattt..:D

ok..jawapan last dari abg RM mmg best..terbaeekk..dan aku mmg setuju 180%..hehe..:D tweet terakhir sbb aku da tido da time ni..hek2..:)


kan!! terbaeek x jwpn dia..dan ini jgk sbnarnya yg kta blajar time amik kursus jd cikgu tu..create interest..nampak x camna abg RM perlahan2 menarik aku k jalan nya sambil2 kdg2 masuk k jalan aku jugak..tapi kami ttp sampai k destinasi yg sama..hehe..:D

#nice to have dis beautiful sharing wif u bro..notice x i pggil dia abg?? bcoz i do respect him..:D
#akan menanti filem nya yg bertajuk KIL..awal tahun depan kuar rasa nya..
#sepa nak interview dia tu..plis la..do sum research first k..jgn asal ada ja..annoying kot..:p
#sy betul2 dapat sesuatu dalam tweet kami ni..sy dapat rasa pemikiran dia mcm mana..secara jujurnya tidak la aku tidak setuju 100%..tp bergantung pada certain situation kot..:D

jum layan filem pendek dia yg buat aku terus rasa nak search pasal dia d google ri tu..yg pisau cukur tu hanya propa semata2..wahaha..



layannn....:D

fuh rajin nya aku update blog..huhu..lariikkk..:D














2 ulasan:

Anonymous

Nevertheless bring ease inside realism that hilarious bride and groom wedding speeches might be sourced via the internet. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]Mulberry Alexa Bags[/url] If your old college has a career office and an engineering school, check with them to see if they have any job shadowing options available.. [url=http://www.goosecoatsale.ca]canada goose outerwear[/url] Lrtgjjmlp
[url=http://www.pandorajewelryvip.co.uk]pandora bracelets sale[/url] Xluexayos [url=http://www.officialcanadagooseparkae.com]canada goose[/url] wvhvsvrui

Anonymous

Thanks for one's marvelous posting! I really enjoyed reading it, you may be a great author.I will remember to bookmark your blog and definitely will come back at some point. I want to encourage you to definitely continue your great work, have a nice weekend!

Have a look at my webpage ideal waist to hip ratio

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP